Co jest sprawdzane na przeglądzie rejestracyjnym samochodu?

Co jest sprawdzane na przeglądzie rejestracyjnym samochodu?

Przegląd rejestracyjny, inaczej zwany przeglądem technicznym jest stałym punktem dla każdego kierowcy. W trakcie takiej kontroli sprawdzanych jest wiele elementów samochodu. Nie można zapominać o wykonaniu przeglądu rejestracyjnego w wyznaczonym terminie, gdyż w przeciwnym razie nasze auto nie będzie mogło poruszać się po drodze. W tym artykule przybliżymy bliżej kwestię wspomnianego wcześniej przeglądu rejestracyjnego i wymienimy elementy, które są sprawdzane w trakcie takiej kontroli.

Co jest sprawdzane na przeglądzie rejestracyjnym samochodu?

Przegląd rejestracyjny jest przeprowadzany jedynie w certyfikowanych stacjach diagnostycznych, które posiadają uprawnienia do obsługi danych typów aut. Aby sprawdzić, czy dana stacja obsługuje nasz pojazd musimy uzyskać trochę informacji na ten temat. Można to zrobić, wpisując w wyszukiwarkę internetową kluczowe słowa np.: przeglądy rejestracyjne Lubin. Dlatego warto odpowiednio wcześniej się tym zainteresować. Przed udaniem się na badanie warto również samemu skontrolować te najprostsze elementy. Na przeglądzie rejestracyjnym sprawdzane są następujące elementy pojazdu:

– Nadwozie – bardzo dużą uwagę diagnosta przywiązuje do reflektorów, a także do przednich bocznych szyb oraz szyby czołowej. Badanie zostanie niezaliczone, jeśli diagnosta zauważy poważniejsze uszkodzenia jak pęknięcia oraz odpryski. To samo dotyczy sytuacji, gdy karoseria jest mocno zardzewiała bądź nie ma zachowanej sztywności.

– Silnik – diagnosta analizuje spaliny i sprawdza, czy zachowana jest norma emisji spalin, która obowiązuje w momencie jego produkcji. Poza tym kontrolowany jest układ wydechowy oraz wycieki. W przypadku, gdy diagnosta zauważy wyciekający olej bądź zbyt głośny wydech, badanie nie zostanie pomyślnie zaliczone.

– Podwozie i hamulce – Hamulce badane są na rolkach. W przypadku, gdy są one zbyt słabe albo koła hamowane są nierówno i siła hamowania mierzona przez rolki jest większa niż 15 procent, to auto nie zalicza pomyślnie badania. Przegląd nie zostanie zaliczony również wtedy, gdy nie będzie prawidłowo działał hamulec ręczny. Z kolei luzy w zawieszeniu oraz układzie kierowniczym są badane na wytrząsarce. Jeśli są owe luzy zbyt duże, badanie również nie kończy się dobrze. Nie można zapominać także o oponach, które na przeglądzie rejestracyjnym są zawsze obowiązkowo testowane. Muszą one mieć taki sam bieżnik, gdy zostaną umieszczone na jednej osi.

– Elementy bezpieczeństwa – do owych elementów zaliczają się naturalnie pasy bezpieczeństwa, których ilość musi się zgadzać ze stanem fabrycznym. Diagnosta sprawdza również, czy sprawne są wycieraczki przedniej szyby, klakson, napinacze pasów, a także poduszki powietrzne.

Facebook Comments

Artykuły użytkownika

Facebook Comments